Przeczytane i obejrzane w 2012 roku, czyli spóźnione podsumowanie

Witajcie!

Wczoraj przeżywałam nieco ciężki dzień, będący następstwem bardzo intensywnej nocy – przedwczoraj odbył się mój bal studniówkowy. Było naprawdę wspaniale, głównie dzięki mojemu Chłopakowi, Klasie i dwóm Profesorom (jeden to ex-Profesor). Nie zmienia to jednak faktu, że wczoraj ciężko mi się ruszało, myślało, bardzo chciało mi się pić, bolało mnie gardło, kaszlałam, byłam niewyspana, czyli taki typowy syndrom dnia następnego.

Mimo to postanowiłam poświęcić się twórczemu zajęciu – zestawieniu wszystkich książek i filmów, jakie odebrałam w poprzednim roku. Opatrzyłam je ocenami, które wystawiałam tuż po zapoznaniu się z obrazem i przyznaję, że z niektórymi już dziś się nie zgadzam. Uwzględniłam tylko dziewiczo oglądane filmy i czytane książki.

Książki przeczytane w 2012:

SZÓSTKI:

1. „Stacja Cold Flat Junction” Martha Grimes

2. „Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń” Nick Vujic

SZÓSTKI „MNIEJ”:

3. „Hotel Belle Rouen” Martha Grimes

PIĄTKI:

4. „Pogadanki z etyki” Andrzej Szostek

5. „Pasja” Anna Katarzyna Emmerich

6. „Zbrodnia i kara” Fiodor Dostojewski

7. „Opowiadania petersburskie” Mikołaj Gogol

8. „Dziewczyna, która igrała z ogniem” Stieg Larsson

9. „Zapasy z życiem” Eric-Emmanuel Schmitt

10. „Siły życia” Martin Grey

11. „Tajemnica złotych pince-nez” Arthur Conan Doyle

12. „Jeden dzień Iwana Denisowicza” Aleksander Sołżenicyn

13. „Mistrz i Małgorzata” Michaił Bułhakow

14. „Byłem asystentem doktora Mengele” Niklos Nyiszli

PIĄTKI „MNIEJ”:

15. „Lalka” Bolesław Prus

16. „Detektywi w służbie miłości” Agata Christie

17.  „Boczne drogi” Joanna Chmielewska

CZTERY PLUS:

18. „Bardziej być” Mieczysław Krąpiec

19. „Kordian” Juliusz Słowacki

20. „Mendel Gdański” Maria Konopnicka

21.  „Niespodziewany gość” Agata Christie

22. „Blask fantastyczny” Terry Pratchett

CZTERY:

23. „Weronika postanawia umrzeć” Paulo Coelho

24. „Anioł radości” Marek Dziewiecki

25. „Nie-boska komedia” Zygmunt Krasiński

26. „Pan Tadeusz” Adam Mickiewicz

27. „Parker Pyne na tropie” Agata Christie

28. „Opowiadania” Mikołaj Gogol

29. „Potop” Henryk Sienkiewicz

30. „Wesele” Stanisław Wyspiański

31. „Jądro ciemności” Joseph Conrad

32.  „Ludzie bezdomni” Stefan Żeromski

CZTERY „MNIEJ”:

33.  „Sprawa zielonookiej siostry” Erle Stanley Gardner

34. „Chłopi” Władysław Reymont

TRZY PLUS:

35. „Potęga sławy” Helen Fielding

36. „Gloria victis” Maria Konopnicka

TRZY „MNIEJ”:

37. „Bohdan Chmielnicki” Janusz Kaczmarczyk

Jak widzicie, oceny te są bardzo subiektywne i świadczą głównie o moich brakach intelektualnych – chyba światły człowiek nie powinien oceniać wyżej prostego kryminału obyczajowego niż epopei narodowej. Teraz małe zestawienie filmów.

FILMY OBEJRZANE W 2012:

SZÓSTKA:

1. „Prestiż” Christopher Nolan

PIĘĆ PLUS:

2. „Władca much” Harry Hook

3. „John Q” Nick Cassavetes

PIĘĆ:

4. „Alicja w Krainie Czarów” Tim Burton

5. „W ciemności” Agnieszka Holland

6. „Błękitny motyl” Lea Pool

7. „Misery” William Goldman

PIĘĆ „MNIEJ”:

8. „Łaska i przebaczenie” David Evans

9. „Oliver Twist” Roman Polański

10. „Eugenika w imię postępu” Grzegorz Braun

11. „Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach” Rob Marshall

CZTERY PLUS:

12. „Rzeź” Roman Polański

13. „Bella” Alejandro Monteverde

14. „Harry Potter i Insygnia Śmierci II” David Yates

15. „Narzeczony mimo woli” Anne Fletcher

CZTERY „MNIEJ”:

16. „Spotkanie” (oglądałam go u kogoś i nie mogę znaleźć nazwiska reżysera)

17. „Pewnego razu w Rzymie” Mark Steven Johnson

TRZY PLUS:

18. „Jeszcze dalej niż Północ” Dany Boon

19. „Salt” Philip Noyce

20. „Pan i pani Kiler” Robert Luketic

To taki suchy post, bo o większości z tych pozycji już pisałam obszerniej na blogu, więc to jest tylko taki ranking podsumowujący. No, dobra, teraz widzę, że o wielu filmach nie wspomniałam ani słowem, więc może jeszcze kiedyś uda mi się to nadrobić. Pozdrawiam Was serdecznie i obiecuję napisać coś ciekawszego w przyszłym tygodniu – dowiecie się między innymi dlaczego właściwie kultura to bzdura.

Ania

Dodaj komentarz

Filed under Filmy, Książki

Skomentuj

